کتــابخانه عمومی شهدای دره مرادبیگ

کتــابخانه عمومی  شهدای دره مرادبیگ

عضویت در کتابخانه برای عموم آزاد می باشد.
مدارک لازم جهت عضویت
یک قطعه عکی 3*4
پرداخت 5000تومان حق عضویت سالانه
تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت
* عضویت برای کودکان و نوجوانان زیر 14 سال 3000تومان می باشد.
آدرس: دره مراد بیگ ، میدان بهارستان جنب پارک
تلفن تماس: 08138314208

طبقه بندی موضوعی
۱۲
خرداد ۹۵


مرگ از من فرار می‌کند ـ کتاب مصطفی چمران/ فرهاد خضری/ روایت فتح/ 296 صفحه

در این کتاب خاطراتی از زندگی سراسر سفر و پررمز و راز عارف کم‌نظیر جبهه‌ها، مصطفی چمران روایت می‌شود. از آمریکا تا لبنان، از پاوه تا سوسنگرد، از اهواز تا دهلاویه و از زمین تا آسمان.

سیده هیام عطفی، ربابه صدر، طاهره توکلیان، علی صیاد شیرازی، محسن الله‌داد، مجید نداف، علی ارشادی، کاظم فرتاش، اسماعیل فرتاش، سیروس بادپا و حسن شاه‌حسینی برخی از دوستان و هم‌رزمان شهید مصطفی چمران‌اند که خاطراتی از آنان را در کتاب «مرگ از من فرار می‌کند» می‌خوانیم.

نامه‌های خواندنی مصطفی به خدا، داستان زندگی عاشقانه او با همسرش، روایت شجاعت‌ها و کرامات مصطفی از زبان همسر، همرزمان و دوستانش نیز در این کتاب آمده است.

سیر دلتنگی‌های چمران در آمریکا و فعالیت‌های اثر بخش او در کنار امام موسی صدر و دل‌گرمی‌های او در جبهه‌های جنوب، عاشقانه‌های او با خدا و شخصیت علمی او چنان در کنار هم نشسته است که از شخصیت او، شخصیتی ناب و کم نظیر ساخته است.

در بخشی از کتاب آمده است:
« هیچ‌کس نمی‌توانست باور کند شیعیان در لبنان به فکر ایجاد تشکیلات باشند... آن هم تشکیلاتی که نظامی باشد. دکتر چمران این کار را کرد. شاخه نظامی‌اش را خودش تربیت کرد. بعد از ماجراهای نبعه و تل زعتر بود که دکتر و امام موسی صدر یقین کردند که "حالا وقتش است"...
بعد از آغاز به کار تشکیلات هم شروع کردیم خودمان را از نظر اقتصادی تأمین کردن. به این شکل که بچه‌ها می‌رفتند کار می‌کردند و سهمی عمده از درامد روزانه یا ماهانه‌شان را می‌دادند به دکتر که برود اسلحه یا هرچیزی که لازم است بخرد بیاورد.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۲
بهاره مرتضایی

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.