کتــابخانه عمومی شهدای دره مرادبیگ

کتــابخانه عمومی  شهدای دره مرادبیگ

عضویت در کتابخانه برای عموم آزاد می باشد.
مدارک لازم جهت عضویت
یک قطعه عکی 3*4
پرداخت 5000تومان حق عضویت سالانه
تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت
* عضویت برای کودکان و نوجوانان زیر 14 سال 3000تومان می باشد.
آدرس: دره مراد بیگ ، میدان بهارستان جنب پارک
تلفن تماس: 08138314208

طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱
شهریور ۹۵

آیا می دانید که:

1-آیا می دانید که: در طول انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تعداد4770 زن به شهادت رسیده اند که 2253نفر مجرد و 2417نفر متاهل بوده اند که از این تعداد 4363 نفر از آنها در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده اند.


2- آیا می دانید که: بلد الصواریخ یا شهر موشک ها عنوانی بود که عراقی ها در طول جنگ تحمیلی به شهر مقاوم دزفول داده اند، این شهر در سال 1365 از طرف دولت جمهوری اسلامی به عنوان شهر نمونه انتخاب گردید.


3- آیا می دانید که: در کل دفاع مقدسمان 7سال و 11ماه به عبارتی 2900روز و به عبارتی دیگر 95 ماه طول کشید که این مدت دو برابر جنگ کره شمالی با کره جنوبی و دو برابر جنگ جهانی اول می باشد.


4- آیا می دانید که: اولین حمله موشکی رژیم بعث عراق، در روز 16 مهر ماه سال 1359 و با شلیک 3 موشک به شهر دزفول آغاز شد.


5- آیا می دانید که: ستون پنجم دشمن در طول جنگ تحمیلی به مزدوران خود فروخته و احزاب و گروههای چپ و راست التقاطی و انحرافی داخلی که به عنوان نیروهای نفوذی دشمن عمل می کردند،اطلاق می شد.


6- آیا می دانید که:طی 48 مرحله تبادل بین ایران وعراق پیکرهای مطهر 4829شهید دفاع مقدس با اجساد 6902 سرباز عراقی مبادله شده است.


7- آیا می دانید که: شهیدان 73درصد از اوقات بیکاری خود را در مساجد گذرانده اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۵۸
بهاره مرتضایی
۲۲
شهریور ۹۵
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۲۳
بهاره مرتضایی
۰۶
شهریور ۹۵


دشت‌بان ماجرای یک خانواده روستایی در جنگ است؛ خانواده‌ای که پدر و پدربزرگ در آن دشت‌بان بوده‌اند و در کنار رود الوند نزدیک قصرشیرین زندگی می‌کردند؛ اما جنگ به آن‌ها هجوم می‌آوَرَد و مجبور به فرار می‌شوند و در طول این فرار و ترک دیار، حوادثی پیش می‌آید که باعث می‌شود تا آن‌ها به یک دره و غار پناه ببرند، مدتی آن‌جا می‌مانند و پس از پشت سر گذاشتن حوادثی داستان در اواسط فصل زمستان پایان می‌یابد. راوی این کتاب مثل داستان‌های قبلی دهقان، «ناصر» نام دارد که اتفاقات را در 16 فصل روایت می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۴۱
بهاره مرتضایی
۰۵
شهریور ۹۵


این داستان در قالب پنج فصل برای مخاطبان گروه‌های سنی «د» و «هـ» نوشته شده است.

نویسنده می‌کوشد تا مراحل زندگی یک جوان 17 ساله را از قبل از انقلاب تا پیروزی انقلاب را به تصویر بکشد.

از فصل آغازین خواننده در می‌یابد که قهرمان داستان، نوجوانی است که در محلة جنوبی تهران یعنی نازی‌آباد به مدرسه می‌رود. اوضاع مالی خانواده مساعد نیست. پدر راننده کامیون است و جوان قصه ناچار است بعد از مدرسه کار کند. از فروش توت تا بستنی یخی. گاهی نیز او حتی پول ندارد که یک ساندویچ کامل بخرد. به سینما علاقه مند است و ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۴۸
بهاره مرتضایی
۰۴
شهریور ۹۵


رضا امیرخانی در سال 88 سفری چند روزه به افغانستان داشت که حاصل این اتفاق یک سفرنامه با نام "جانستان کابلستان" شده است. این سفر که یک مسافرت شخصی و برای ملاقات با چند دوست افغان و دیدار از شهرهای مهم این کشور بود با ماجراهای غیرمنتظره و جالبی برای این نویسنده همراه شد که این ماجراها گاهی هیجان انگیز است، گاهی طنزآلود و گاهی هم به آشکار شدن حقایق دردناکی می‌انجامد.

در این سفرنامه امیرخانی تنها در محدوده سفرش به افعانستان نمی‌ماند، بلکه به تاریخ و آینده، سیاست و اقتصاد و وقایع روز و گاه موضع بندی درباره اتفاقاتی معطوف می‌شود که این نویسنده همیشه در برابرشان سکوت کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۳۰
بهاره مرتضایی
۰۳
شهریور ۹۵


امیر گل‌ها جلد دوم از مجموعه چهارده جلدی سیره کاربردی چهارده معصوم علیهم السلام است که جلد اول آن با نام هم نام گل‌های بهاری برنده جایزه کتاب سال حوزه شد و این کتاب نیز کاندیدای کتاب سال ولایت. در این مجموعه سعی می‌شود مسائل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سؤال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست و یکم، اهل بیت چگونه می‌توانند الگو باشند و چگونه سبک زندگی ایشان می‌تواند در آشفته بازار زندگی مدرن راهگشای ما باشد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۲۳
بهاره مرتضایی
۰۳
شهریور ۹۵

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۲۱
بهاره مرتضایی
۰۳
شهریور ۹۵
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۱۶
بهاره مرتضایی