کتــابخانه عمومی شهدای دره مرادبیگ

کتــابخانه عمومی  شهدای دره مرادبیگ

عضویت در کتابخانه برای عموم آزاد می باشد.
مدارک لازم جهت عضویت
یک قطعه عکی 3*4
پرداخت 5000تومان حق عضویت سالانه
تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت
* عضویت برای کودکان و نوجوانان زیر 14 سال 3000تومان می باشد.
آدرس: دره مراد بیگ ، میدان بهارستان جنب پارک
تلفن تماس: 08138314208

طبقه بندی موضوعی
۲۶
دی ۹۶

برای من ای مهربان کتاب بخوان!

آداب دوستی با «یار مهربان»

 شما روزی چند ساعت مطالعه می‏کنید؟ در هر شبانه‌روز چقدر از زمان‏تان را به مطالعه کتاب، روزنامه و مجله اختصاص می‏دهید؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چطور می‌توان کتاب خواندن را به عادتی روزانه تبدیل کرد. اگر خرید، مطالعه و نگهداری صحیح از کتاب، بخشی از زندگی روزمره شما باشد، فرزندانتان هم به خواندن کتاب تشویق می‌شوند. همه چیز از خانه شروع می‌شود. خانه محل شکل‌گیری تمام عاداتی است که افراد در بزرگسالی با آنها زندگی می‌کنند و شخصیت و شیوه زندگی آنها را شکل می‌دهد. والدین باید فرزندان‏شان را از سنین پایین ‌به مطالعه تشویق کرده و آنها را با کتاب آشنا کنند. کتاب خواندن کلید موفقیت بچه‌ها در مدرسه و همچنین زندگی آینده آنهاست. اگر بچه‌ها به کتاب علاقه‌مند شوند، به یادگیری هم علاقه‌مند می‌شوند و در آینده افرادی مطلع و موفق خواهند شد و مراحل تحصیلی را با موفقیت طی می‌کنند. همچنین با مطالعه، دامنه اطلاعات آنها بالا می‌رود و دید بهتری نسبت به محیط پیدا می‌کنند و در آینده از بسیاری آسیب‌های جسمی، روانی و اجتماعی مصون می‌مانند.

بررسی‏ها نشان داده‏است که موفقیت تحصیلی بچه‌ها تنها با 20 دقیقه مطالعه آزاد در هر روز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. اگر والدین هر شب 20 دقیقه مطالعه کنند بچه‌ها هم به این کار تشویق می‏شوند. برای این کار می‌توانید روی یک برگه کاغذ، جدولی تهیه کنید که به تعداد افراد خانه ستون و به تعداد روزهای هفته سطر داشته باشد. برای هر یک از افراد خانه هم رنگ خاصی را در نظر بگیرید و قرار بگذارید هرکس هر روز 20 دقیقه مطالعه کرد، با رنگ مخصوص خودش، یکی از خانه‌های جدول را که مربوط به همان روز است رنگ کند و موضوع مطلبی را که خوانده هم در آن خانه یادداشت کند. این جدول را در محلی که همه به راحتی ببینند نصب کنید و در پایان هفته بررسی کنید چه کسی هر شب مطالعه داشته یا چه کسی موضوعات متنوع‌تری مطالعه کرده است و او را تشویق کنید و برای او هدیه بگیرید که البته اگراین هدیه کتاب مورد علاقه او یا اشتراک یک مجله در زمینه مورد علاقه‏اش باشد، خیلی بهتر است. توصیه می‌شود هر یک از اعضای خانواده، بقیه خانواده را نیز در جریان موضوع مطالعه خود قرار دهند.

جایی برای کتاب‌ها 


 کتاب‌هایی که در خانه دارید بهتر است جای مشخصی داشته باشند. یک قفسه یا کمد مخصوص برای قرار دادن کتاب‌ها در نظر بگیرید و آنها را برحسب موضوع طوری بچینید که هنگام استفاده به راحتی بتوانید کتاب مورد نظرتان را پیدا کنید. کتاب‌هایی را که از کتابخانه یا از کسی امانت گرفته‌اید، در قفسه مخصوص کتاب نگهداری کنید تا آسیب نبینند. طبقه‌بندی و نگهداری صحیح کتاب را به بچه‌ها نیز یاد بدهید.

انتخاب کتاب مناسب 
 

انتخاب کتاب مناسب اهمیت زیادی دارد. در انتخاب کتاب به ویژه برای کودکان در سنین پیش از دبستان باید بیشتر دقت کرد. برای این کار می‌توانید از افراد متخصص کمک بگیرید. توصیه می‌شود، کتاب‌های متنوع برای بچه‌ها تهیه کنید. برای بچه‌های پیش دبستانی، کتاب‌های آموزش الفبا، داستان‌های مصور، شعر و ادبیات سنتی و کتاب‌هایی که اطلاعاتی درباره غذاها، حیوانات، علائم و نشانه‌ها دارند و همچنین مجله‌های مخصوص کودکان توصیه می‌شود. 

وسایل کمک آموزشی 
 

برای ایجاد علاقه بیشتر و تشویق بچه‌ها به خواندن کتاب و یادگیری مطالب، از وسایل کمک آموزشی مانند نوار کاست، فیلم و سی دی همراه کتاب استفاده کنید. استفاده از این وسایل، مهارت‌های دیداری و شنیداری بچه‌ها را بالا می‌برد. در انتخاب فیلم و سی دی هم دقت کنید که با سن فرزندتان تناسب داشته باشد.

کتاب‌های الکترونیکی 
 

این روزها با وجود برنامه‌های جذاب کامپیوتری کمتر بچه‌ای کتاب خواندن را به کار با کامپیوتر ترجیح می‌دهد. کامپیوتر، جای خواندن و نوشتن را نمی‌گیرد اما می‌تواند در یادگیری موثر باشد. برای تشویق فرزندتان به مطالعه از کامپیوتر هم کمک بگیرید. سایت‌های مربوط به کتاب‌های الکترونیکی مربوط به سن فرزندتان را شناسایی و فرزندتان را به استفاده و مطالعه آنها تشویق کنید. بعضی سایت‌های مربوط به کتابخوانی با تصاویر زیبا و جذاب یادگیری بچه‌ها را تقویت و برخی با برگزاری مسابقات، بچه‌ها را به کتابخوانی علاقه‌مند می‌کنند. 
منبع:www.salamat.com

 



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۶
بهاره مرتضایی

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.