کتــابخانه عمومی شهدای دره مرادبیگ

کتــابخانه عمومی  شهدای دره مرادبیگ

عضویت در کتابخانه برای عموم آزاد می باشد.
مدارک لازم جهت عضویت
یک قطعه عکی 3*4
پرداخت 5000تومان حق عضویت سالانه
تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت
* عضویت برای کودکان و نوجوانان زیر 14 سال 3000تومان می باشد.
آدرس: دره مراد بیگ ، میدان بهارستان جنب پارک
تلفن تماس: 08138314208

طبقه بندی موضوعی
۰۹
دی ۹۶

ه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ۲ کتاب «بصیرت و استقامت» از سوی مرکز صهبا و «نقش بر آب» مشتمل بر فرازهای مهمی از رهنمودهای رهبر معظّم انقلاب اسلامی پیرامون موضوع فتنه در تاریخ اسلام و فتنه سال ۸۸، همزمان با سالروز حماسه ۹ دی، معرفی می‌شود. 

بصیرت و استقامت

مجموعه بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) درباره موضوع فتنه

گردآورنده: مرکز صهبا؛ ۱۵۲ صفحه

این کتاب شامل مقدمه، حدیث اهل بصر و صبر، فصل اول با عنوان بصیرت و فصل دوم با عنوان استقامت و ضمیمه فتنه است. فصل اول این اثر به محورهای بصیرت، نکاتی از تاریخ اسلام، راه حصول بصیرت، نکات و چند توصیه تقسیم شده است. فصل دوم این اثر با عنوان استقامت نیز به موضوعات مختلفی چون استقامت، حفظ صراط مستقیم، الگوی استقامت، استقامت حسینی؛ استقامت خمینی، آفات استقامت، یک مثال تاریخی و چند نکته و استنتاج تقسیم شده است.

فصل فتنه به مباحثی چون فتنه، فتنه جمل؛ فتنه خوارج و فتنه عظما اختصاص یافته است. در بخش آخر کتاب هم فهرست تفصیلی موضوعات این فصول آمده است.

در بخشی از مقدمه این اثر آمده است: خوشا به حال آن کسانی که ایمان خود را از روی آگاهی، از روی درک، از روی شعور، از روی فهم انتخاب می‌کنند. سیل می‌آید درخت‌های تناور را می‌برد اما آن گیاهی که اگرچه باریک و نازک و لطیف است اما دو برابر خود، ریشه‌اش زیرزمین است، او هم‌چنان سالم می‌ماند، او می‌ماند.

در ادامه مقدمه این اثر آمده است؛ آن‌چه که از بنیان است، زائل‌نشدنی است، به هر صورت این یک حقیقت و یک نکته مسلم است در اسلام است که ایمان ارزشمند، ایمان آگاهانه است، ایمان توأم با درک و شعور است، ایمانی است که از روی بصیرت با چشم باز بدون ترس از اشکال به وجود آمده باشد.

 

نقشه نقش بر آب

مجموعه بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) درباره فتنه سال ۸۸

انتشارات انقلاب اسلامی

 ۲۴۸ صفحه

دهمین انتخابات ریاست جمهوری؛ مواضع رهبری پس از انتخابات تا نماز جمعه ۲۲ خرداد؛ حوادث پس از انتخابات؛ کسب بصیرت و جنگ نرم عناوین پنج فصل تشکیل دهنده این کتاب است.

فصل نخست کتاب به بررسی و تحلیل اهمیّت انتخابات در نظام اسلامی، تلاش دشمنان برای سرد و تعطیل یا بدنام و مخدوش کردن انتخابات، وظایف جداگانه‌ مردم و نامزدها در انتخابات، نکاتی در آسیب‌شناسی انتخابات و برخی پیش‌بینی‌های رهبر معظّم در خصوص حضور پرشور مردم در انتخابات پرداخته است. فصل دوم به ذکر برخی از مهمترین مواضع رهبر انقلاب از پس از انتخابات تا نماز جمعه ۲۹ خرداد اختصاص دارد.

مفصّل‌ترین فصل این کتاب، فصل سوّم آن است که در عناوین متعدّدی به بررسی حوادث پس از انتخابات پرداخته است. این‌که چرا ماهیّت حوادث بعد از انتخابات به «فتنه» تعبیر شد و توطئه‌های پشت پرده‌ آن چه بودند. شرح ماجرای فتنه، از طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمن قبل از انتخابات تا بازیگران فعّال داخلی در این صحنه؛ موضوعاتی درباره‌ کارنامه‌ مردم و خواص، نقش دشمن، نیروهای امنیّتی و انتظامی و بسیج و رسانه‌های داخلی برخی از مباحث این فصل است.

یازده راهکار برای مقابله و دفع فتنه، برگرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی، نظیر پایبندی به قانون و کسب بصیرت، ابراز اعتماد نخبگان به نظام، پرهیز از شایعه‌پراکنی علیه مسئولان و... از دیگر مطالب مهم این بخش است. بخش مبسوطی از این فصل، «پیام‌ها، تجربه‌ها و درس‌های» متعدّد حوادث پس از انتخابات ۸۸ را از زوایای مختلف بررسی کرده و در آخرین بخش آن نیز، ضمن تشریح حماسه‌های ۹ دی و ۲۲ بهمن، برخی از نتایج این حوادث برای ملّت و نظام جمهوری اسلامی احصاء شده است.

در فصل‌ چهارم این اثر با عنوان «کسب بصیرت»، علاوه بر تشریح معنا، ابعاد و سطوح بصیرت و نیز ضرورت و اهمیّت آن، مصادیق این مفهوم مهم در منظومه‌ بیانات رهبر معظّم انقلاب پیرامون فتنه ۸۸ تبیین و تحلیل شده است. الزامات کسب بصیرت، نتایج فقدان بصیرت و وظیفه خواص در ایجاد بصیرت در خود و دیگران، از دیگر موضوعات مورد بررسی در این فصل هستند. همچنین  موضوعات دیگری چون اهمیّت جنگ نرم، معنا و منشأ جنگ نرم، هدف دشمن از جنگ نرم، خطوط اصلی در جنگ نرم، راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن، نقش افسران جوان جنگ نرم (دانشجویان)، نقش اساتید در فرماندهی جبهه‌ جنگ نرم و... بررسی شده‌ است.


برچسب‌ها: معرفی کتاب , 9دی , نقش برآب , نهاد 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۹
بهاره مرتضایی

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.