کتــابخانه عمومی شهدای دره مرادبیگ

کتــابخانه عمومی  شهدای دره مرادبیگ

عضویت در کتابخانه برای عموم آزاد می باشد.
مدارک لازم جهت عضویت
یک قطعه عکی 3*4
پرداخت 5000تومان حق عضویت سالانه
تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت
* عضویت برای کودکان و نوجوانان زیر 14 سال 3000تومان می باشد.
آدرس: دره مراد بیگ ، میدان بهارستان جنب پارک
تلفن تماس: 08138314208

طبقه بندی موضوعی
۱۴
آذر ۹۶

 



در ابتدای نشست الهام نظری منظور مسئول کتابخانه با هدف آشنایی نوجوانان با زندگی میرزا کوچک به معرفی کتاب «کوچک جنگلی: داستانی از زندگی و مبارزات کوچک خان» نوشته امیرحسین فردی و نشر قدیانی  پرداخت و در ادامه، کتاب توسط حاضرین جمع خوانی شد.

گفتنی است کوچک جنگلی رمانی نوجوانانه است که در سی و پنج فصل روایت می‌شود. این اثر در زمره داستان‌های تاریخی قرار می‌گیرد.

خلاصه داستان:

میرزا کوچک‌خان پس از سال‌ها تبعید به گیلان بازمی‌گردد. او با دوستان خود، دکتر حشمت و حاج‌احمد کسمایی دیدار می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد تا برای قیام علیه دولت مرکزی و حضور انگلیسی‌ها در ایران به‌پا خیزند. میرزا و یاران مجاهدش به روستای صنوبرسرا می‌روند و مناف، پیرمرد روستایی را از چنگ خان و یارانش نجات می‌دهند. احسان‌الله‌خان و خالوقربان برای کمک به میرزا به او می‌پیوندند. بلشویک‌ها در ابتدا به حمایت از میرزا می‌پردازند اما پس از مدتی ورق برمی‌گردد و آن با زیر پا گذاشتن تعهدات خود از طریق احسان‌الله‌خان علیه میرزا اقدام می‌کنند. نریمان پسر کدخدای صنوبرسرا بلشویک می‌شود و مناف به دست طرفداران بلشویک‌ها کشته می‌شود. اختلافات در یاران میرزا بروز می‌کند. حاج احمد کسمایی مخالف روش مبارزه میرزاست. دکتر حشمت به خاطر جسم نحیفش توان مبارزه در سرمای سخت را ندارد. نریمان که عاشق مونس، دختر مناف است از بلشویک شدن پشیمان می‌شود و به جنگلی‌ها می‌پیوندد. میرزا از تمامی یارانش می‌خواهد تا او را رها کنند و بروند. میرزا به تنهایی به راه خود ادامه می‌دهد. گائوک آلمانی در سرمای سخت کوهستان به او می‌پیوندد و در کولاک برف هر دو یخ می‌زنند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۴
بهاره مرتضایی

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.