کتــابخانه عمومی شهدای دره مرادبیگ

کتــابخانه عمومی  شهدای دره مرادبیگ

عضویت در کتابخانه برای عموم آزاد می باشد.
مدارک لازم جهت عضویت
یک قطعه عکی 3*4
پرداخت 5000تومان حق عضویت سالانه
تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت
* عضویت برای کودکان و نوجوانان زیر 14 سال 3000تومان می باشد.
آدرس: دره مراد بیگ ، میدان بهارستان جنب پارک
تلفن تماس: 08138314208

طبقه بندی موضوعی
۲۰
فروردين ۹۶


این اثر شهید مطهری به‌جرئت یکی از بهترین کتاب‌هایی است که در موضوع نهج‌البلاغه برای عموم نگاشته شده و می‌تواند تا حدی راه را برای ورود به دریای بی‌کران معارف نهج‌البلاغه برای علاقه‌مندان بگشاید. جامع‌نگری کم‌نظیر شهید مطهری در برشمردن اجزای مختلف کلام امیرالمؤمنین علیه‌السلام در مجموعه گران‌سنگ نهج‌البلاغه و مرتبط کردن آن با موضوعات و مسائل اساسی امروزی بشر، آن‌هم با نثر روان و شیرین استاد، از نکات برجسته کتاب محسوب می‌شود.

مختصر بودن هر یک از مباحث، کاربردی و متنوع بودن موضوعات انتخاب‌شده، پاسخ‌گویی به برخی از مهم‌ترین شبهات و پرسش‌های مبتلابه در بین عموم در خصوص برخی گزاره‌های دینی؛ تبیین مهم‌ترین مؤلفه‌های اسلام ناب، برگرفته از بیانات امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نهج‌البلاغه و تلاش قابل‌تقدیر استاد مطهری برای استخراج سیره و سبک‌زندگی موحدانه بر طبق بیانات آن حضرت در نهج‌البلاغه از دیگر مزیت‌های این کتاب محسوب می‌شود.

عناوین برخی از مهم‌ترین مباحث کتاب عبارت است از: توحید و ماوراءالطبیعه؛ ارزش تعقل؛ ذات و صفات پروردگار؛ سلوک و عبادت؛ حکومت و عدالت؛ حقوق مردم در حکومت الهی؛ اهل‌بیت و خلافت؛ موعظه و حکمت؛ حقیقت تقوا و آثار آن؛ حقیقت زهد و آثار آن و زهد اسلامی و رهبانیت مسیحی؛ ‌ دنیا و دنیاپرستی؛ رابطه انسان و جهان؛ وابستگی‌ها و آزادگی‌ها؛ خودزیانی و خودفراموشی و...

گفتنی است، کتاب‌های طرح کتاب‌خوان ماه از ابتدای سال ۱۳۹۵ از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری (دام‌ظله العالی) در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه معرفی می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۰
بهاره مرتضایی

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.