کتــابخانه عمومی شهدای دره مرادبیگ

کتــابخانه عمومی  شهدای دره مرادبیگ

عضویت در کتابخانه برای عموم آزاد می باشد.
مدارک لازم جهت عضویت
یک قطعه عکی 3*4
پرداخت 5000تومان حق عضویت سالانه
تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت
* عضویت برای کودکان و نوجوانان زیر 14 سال 3000تومان می باشد.
آدرس: دره مراد بیگ ، میدان بهارستان جنب پارک
تلفن تماس: 08138314208

طبقه بندی موضوعی
۲۲
خرداد ۹۵


حسین ممتحنی . متخلص به حمید . متولد 1304 در سبزوار . به همین دلیل و نیز به دلیل برخی فعالیت های سیاسی در بزرگسالی به حمید سبزواری شهرت پیدا کرد.

از همان ابتدا طبع شعر و علاقه و استعداد موسیقی در وجود حمید عجین شده بود.

  شروع آشنایی و دوستی استاد سبزواری با مقام معظم رهبری مربوط به همان سالهایی است که آیت الله خامنه ای ، در نتیجه تعقیب و گریزهای سیاسی با مأموران رژیم پهلوی مدتی در سبزوار و نزد دوستان انقلابی خود پنهان شده بود و نخستین دیدارهای نزدیک حمید و مقام معظم رهبری در آن سالها و در شهر سبزوار رقم خورد .

حمید سبزواری به دلیل روحیه آزادگی و ظلم ستیزی که داشت ، فساد سیاسی و اوضاع بد اجتماعی دوران طاغوت را بر نمی تابید و به ناچار از همان ابتدای جوانی، خود را مجبور به مبارزات سیاسی دید .وی در آن سالها به دنبال پیدا کردن بهترین راه رهایی به گروه ها و حزب های مختلفی که علیه رژیم شاه مبارزه می کردند ، سرک کشید اما در نهایت از چند سال قبل از پیروزی انقلاب ، به مسیر مقدس خط امام و انقلاب اسلامی جذب شد .

به خاطر همین فعالیت های انقلابی اش ، در چند مرحله تاوان های سنگینی را تحمل کرد . از جمله اینکه پس از کودتای 28 مرداد از آموزش و پرورش اخراج شد .

فعالیت های وی در تهران به اوج خود رسید تا آنجا که ماندگارترین سرودهای انقلاب اسلامی ایران را سرود و برای همیشه هنر متعهد خود را در ذهن و حافظه تاریخی میلیون ها ایرانی مسلمان ثبت نمود .هرچند استاد سبزواری به لحاظ سیاسی زندگی فعالانه و پرماجرایی داشته است ، اما در زندگی خانوادگی همواره در کسوت همسری مهربان و همدل و پدری دلسوز و متین ظاهر شده و زندگی آرامی را تجربه کرد.

از آثار حمید سبزواری می توان به : دیوان اشعار ، کاروان سپیده ، یاد یاران ، سرود درد ، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد .استاد سبزواری در نتیجه مبارزات جانانه انقلابی ، سالها تلاش صادقانه شغلی و ذوق و قریحه بالای شاعری افتخارات متعددی را کسب کرد.  از جمله ماندگارترین آثار این شاعر انقلاب می توان به  سرایش سرود خاطره انگیز" خمینی ای امام" اشاره کرد که همزمان با ورود حضرت امام (ره) به ایران در فرودگاه مهرآباد اجرا و همه گیر شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۲
بهاره مرتضایی

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.